שעות עבודה | ימים א' עד ה' 8:00-20:00 | ימי ו' 8:00-15:00
twitter facebook-call facebook-call facebook-call

גישור משפחתי – להתגרש בלי לריב יש חיה כזו

20.05.2023

עו"ד והמגשרת גילה עיני מטפלת בגירושין רבים, לטענתה דווקא בגלל שהתופעה הולכת וגדלה מומלץ ללכת על גירושין בהסכמה או לחלופין גישור משפחתי. התהליך יכול להוות מקפצה לפרידה בריאה ונכונה ל2 הצדדים בין אם מעורבים ילדים ובין אם לא. באמצעות גישור ניתן לפתור סכסוכים ולהגיע לחלוקת רכוש וזכויות מיטבית.

הפיתרון הנכון – גישור משפחתי

"זהו הפתרון לזוגות שמחליטים לפרק את התא המשפחתי מחוץ לכותלי בית המשפט. הם יושבים יחד איתנו, שומעים את שני הצדדים מה הם רוצים ועם הרבה יצירתיות מגיעים להסכם בלי מלחמות ובלי מריבות".

לעיתים מתוך הדיבור המשותף והליך גישור משפחתי , יש נסיונות להציל את הנישואין ברגע האחרון, "אני לא יועצת נישואין אבל מתוך ניסיון החיים שלי אני מזהה לעיתים שיש בעיה נקודתית ואני מציעה להם לעשות הסכם שלום בית, יש כבר הסכם גירושין מוכן, אנחנו שמים אותו בצד, ורגע לפני שרצים לרבנות, נותנים הזדמנות נוספת. או מתוך מגורים ביחד או בהפרדה, לתקופה מסוימת, ורואים אם אפשר וניתן לחיות ביחד ואם גם זה לא הולך, תמיד יש הסכם גרושין מוכן".

תופעת גירושין – ולמה צריך גישור משפחתי?

עו"ד עיני, אומרת שלצערה תופעת הגירושין הולכת ומתרבה בשנים האחרונות, "יש המון זוגות שמתגרשים וזה מכל החתכים באוכלוסייה, אם זה זוגות צעירים שהתחתנו לאחרונה, זוגות מבוגרים שהילדים כבר יצאו מהבית, או זוגות באמצע החיים עם ילדים קטנים ומשכנתאות שזה אגב מאוד קשה כי במשפחה ממוצעת שורדים איכשהוא, וכאן פתאום צריכים לעבור מבית אחד לשני בתים וצריך לתת מענה לשתי משפחות וזה בהחלט לא פשוט גם כלכלית". לכן כלכך חשוב לשקול גישור למען שלום הילדים והשלמת הגירושין בצורה החיובית ביותר לשני הצדדים. אף אחד לא רוצה לסיים חיי נישואין בסכסוך ובטעם רע. הבחירה בדרכי השלמת הגירושין מהווה חלק משמעותי מהמשך חייכם.

כתבה בנושא גישור משפחתי

אתם מוזמנים לצפות בכתבה מרתקת בערוץ 7 בה מדובר על נושא גירושין בהסכם וחשיבה על שלום בית. הכתבה היוותה השראה למאמר זה.

לצפייה בכתבה באתר "ערוץ 7" לחץ כאן

מאמר זה נכתב על ידי עו"ד גילה עיני.

שלח
1
💬 Need help?
אפשר לעזור ?
דילוג לתוכן